Z powodu pandemii coraz więcej konsumentów rozpoczęło korzystanie z handlu elektronicznego. Co prawda dzisiejsze czasy charakteryzują się dużą popularnością tego typu zakupów, jednakże okres pandemii stanowczo to zjawisko spotęgował. Do tej pory do najczęściej używanych na świecie platform e-handlu należą: eBay, Amazon.com oraz Alibaba/AliExpress.
Warto natomiast wiedzieć, że nie są one aktywne we wszystkich krajach, w niektórych warto jest zainteresować się innymi dostępnymi kanałami sprzedaży. Z badań przeprowadzonych w dwa tysiące dwudziestym roku wynika, że aż pięćdziesiąt dwa ze stu największych elektronicznych platform handlowych ma swoją siedzibę w Ameryce Północne, pozostałe znajdują się w Azji (22) i w Europie (19). W tym samym roku na podium za największą sprzedaż stanął portal Amazon, na drugim miejscu natomiast eBay.
W Afryce handel internetowy opiera się głównie na takich platformach jak Jumia, Kilimall, oraz Konga. W w Australii konsumenci korzystają głównie z eBay, Amazon, Catch, Grays, Iconic, MyDeal. W Azji wyróżniają się Alibaba, AliExpress, Flipkart, GittiGidivior, HipVan, JD, Kaola, Lazada, Qoo10, Rakuten,Shopee, Snapdeal, Souq, Amazon, Taobao, Tmall oraz VIP. Jeśli chodzi o Amerykę Południową można wyróżnić Americanas, Casas Bahia, Dafiti, Extra, Linio, Mercado Libre oraz Submarine. E-handel w Ameryce Połnocnej rozwija się natomiast poprzez takie serwisy jak Amazon, Bonanza, Cratejoy, eBay, Etsy, Newego, Reverb, Walmart, Wayfair, Wish oraz Zibbei. W Europie natomiast króluje oczywiście Allegro, Asos, Cdiscount, Cel, Emag, Fnac, Fruugo, Onbuy, Otto, ReaLde, Kaufland oraz Zalando.
Sprzedawcy zajmują się handlem towarami z pomocą popularnych oraz często odwiedzanych w internecie platform. Jest to transakcja dwustronna, ponieważ zamiast za to dzielą się oni z daną platformą częścią zysku pochodzącego ze sprzedaży. Konkretne opłaty różnią się od platform, a także kategorii sprzedawanych produktów. Przykładowo Allegro pobiera opłatę za wystawianie produktów. Jednakże wielu sprzedawców traktuje platformy jako kluczowe miejsce sprzedaży produktów.